کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم خیلی سبز

چاپ 1401

از {{model.count}}
تعداد
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نشر: خیلی سبز
  • نویسنده: ریحانه شعبان زاده , مهرناز صادقی
  • سال چاپ: 1401
  • قطع: رحلی
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
آماده ارسال ناموجود
111,000
55%
50,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

چکیده

کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان خیلی سبز یک کتاب مفید برای یادگیری بهتر علوم ششم ابتدایی می باشد. هدف از تالیف این کتاب یادگیری کامل مطالب کتاب درسی و قبولی در آزمون های نهایی و آزمون های مدرسه بوده و مولفان محترم کاملاً به این هدف خود رسیدند. در این کتاب یک درسنامه خلاصه، مفید و با بیانی ساده و روشن برای هر درس آورده شده است. فهرست کتاب صفحات شروع درسنامه هر درس را مشخص میکند.

لحن کتاب صمیمی و دوستانه است به صورتیکه دانش آموز به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند. قالب کلی کتاب به  این صورت است که درسنامه ای خلاصه و کاربردی و با بیانی ساده ارائه شده است و پس از آن پرسش هایی برای هر درس مطرح شده است. در ادامه به بررسی کتاب ماجراهای من و درسام علوم 6 ام ابتدایی اثر ریحانه شعبان زاده و مهرناز صادقی می پردازیم.

طراحی روی جلد کتاب ماجرا های من و درسام علوم ششم متناسب با موضوع کتاب و جذاب است. درسنامه ها با فونتی مناسب نوشته شده اند. در برخی موارد نویسنده با لحنی صمیمی با خواننده سخن گفته و فونت نوشته تغییر کرده است. اشکال و جدول ها متنوع و رنگی هستند و از کیفیت خوبی برخوردارند. جنس کاغذ استفاده شده در کتاب نیز سفید و با کیفیت مطلوب است.

کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم خیلی سبز در واقع یک کتاب کمک آموزشی و راهنما در کنار کتاب درسی میتواند مهارت دانش آموزان را قوت ببخشد. حجم کتاب با وجود درسنامه های خلاصه و مفید، متناسب است. این کتاب دارای حجم 114 صفحه، 574 سوال تشریحی و 136 تست می باشد. پاسخنامه های کامل یکی از ویژگی های مثبت این کتاب است. در بررسی اولیه کتاب غلط نگارشی و علمی در آن به چشم نمیخورد. بهتر است دانش آموز بعد از یادگیری در کلاس درس و همگام با دبیر از این کتاب استفاده کند. قبل از خرید اینترنتی کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم ادامه مطلب را بخوانید.

آموزش (درسنامه)

مهم ترین و اصلی ترین بخش کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم خیلی سبز، درسنامه های آن است. درسنامه ها خلاصه و با بیانی ساده و روشن نوشته شده است و از مطالب اضافی که باعث دورشدن از موضوع اصلی درس می شود پرهیز شده است. توضیحات درسنامه مکمل توضیحات معلم است هر چند که نمی توان آن را به خوبی توضیحات معلم در کلاس درس دانست، اما میتواند به دانش آموزانی که در درک و یادگیری مطالب مشکل دارند کمک شایانی بکند. این کتاب برای همه ی دانش آموزان که نمره ی 20 را در امتحانات شفاهی و کتبی می خواهند بسیار مفید است.

نکات مهم، در درسنامه به صورت رنگی، طبقه بندی شده و در کادربندی با شکل های مختلف مشخص شده اند، که باعث میشود دانش آموزان درک راحت تری از موضوع پیدا کنند و همچنین مطالب در ذهن آن ها به راحتی دسته بندی شوند. شکل های واضح و رنگی کتاب نیز باعث برقراری ارتباط بهتر و آموزش بهتر مطالب در ذهن دانش آموزان می شود.

آموزش مطالب به صورت درس به درس، مانند کتاب درسی صورت گرفته است و پس از آموزش، سوالات قرار گرفته اند. با توجه به اینکه توضیحات درسنامه ها خلاصه هستند حجم درسنامه ها قابل قبول و معقول اند. این درسنامه ها برای تمامی دانش آموزان با هر سطح آموزشی قابل استفاده می باشد.

تست (تمرین)

سوالات، در کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم بدین صورت است که در انتهای هر درس چند سوال از تیپ های مختلف ارائه شده است. سوال اول به صورت جای خالی یا کامل کردنی، سوال دوم صحیح و غلط و سوال سوم شامل وصل کردنی، پاسخ کوتاه و تعریفی می باشد. در انتها نیز سوال چهارم در قالب تست های چهار گزینه ای نوشته شده است. همه ی پرسش ها کامل و همراه با شکل ها و جداول رنگی می باشند.

تنوع سوالات این امکان را می دهد که دانش آموز با دقت و تمرکز بیش تری مطالب را فرا گیرد و نکات آن را  بررسی کند و نقاط ضعف خود را پیدا کند. هم چنین وجود شکل های مختلف در درسنامه و طرح سوال از آن در پرسش ها از دیگر نکات مثبت کتاب است. مخاطب سوالات میتواند هر دانش آموز با هر سطح علمی باشد.

اما ضعفی که می توان برای کتاب برشمرد این است که تنها خواندن درسنامه ها برای پاسخ به پرسش های انتهایی آن کفایت نمی کند و در واقع با خواندن درسنامه نمی توان به همه ی سوالات کتاب پاسخ داد. به طور مثال در پرسش درس اول در سوال نهم از دانش آموز خواسته شده است که به تفسیر نمودارهای آزمایشی بپردازد در صورتی که در درسنامه به آن پرداخته نشده است. به همین دلیل دانش آموز باید علاوه بر مطالعه درسنامه بر مطالب کتاب نیز تسلط کامل داشته باشد تا به درستی به سوالات پاسخ دهد.

بخش دوم و سوم سوالات کتاب ماجرا های من و درسام علوم ششم خیلی سبز شامل آزمون های نیم سال اول و نیم سال دوم است که مناسب برای ایام امتحانات می باشد. برای آزمون نیم سال اول دو آزمون کلی در نظر گرفته شده است که در قالب استاندارد امتحانات مدرسه است، همین امر باعث شده است که دانش آموز خود را برای امتحانات پایان ترم مورد ارزیابی و امتحان قرار دهد. بخش بعدی کتاب که شامل آزمون های نیم سال دوم است دارای سه آزمون کلی در قالب استاندارد است.

پاسخنامه سوالات در انتهای کتاب ماجراهای من و درسام علوم 6 ام آورده شده است. سوالات جای خالی، صحیح و غلط و چهار گزینه ای به صورت تشریحی در پاسخنامه توضیح داده نشده اند و فقط به صورت تک کلمه ای جواب ها قرار گرفته اند که بهتر بود پاسخ ها جامع و کامل بودند تا دانش آموزان در صورت اشتباه، به نقاط ضعف خود پی می بردند.

نشر
خیلی سبز
نویسنده
ریحانه شعبان زاده , مهرناز صادقی
سال چاپ
1401
قطع
رحلی
نوع جلد
شومیز
شابک
9784004121217
وزن
264 گرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...