کتاب هندسه دهم میکرو طبقه بندی اثر لیلا سمیعی عارف انتشارات بین المللی گاج

چاپ 1400 و 1401

از {{model.count}}
انتخاب چاپ:
چاپ را انتخاب کنید.
تعداد
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نشر: گاج
  • نویسندگان: علی منصف شکری , محمد رضا حسینی فرد
  • تاریخ چاپ: 1400 و 1401
  • قطع: رحلی
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
آماده ارسال ناموجود
123,000
56%
55,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

مقدمه

هدف کتاب هندسه دهم میکرو گاج، تدریس بسیار مختصر و نکته وار کتاب درسی با هدف آماده سازی سریع دانش آموز پایه دهم ریاضی برای امتحان تستی است. یعنی این کتاب بیشتر با هدف امتحانات تستی طراحی شده است و چندان به درد امتحانات تشریحی یا یادگیری عمیق مطالب درسی مانند درس هندسه نمی خورد. چیدمان فصل ها منطبق با کتاب درسی و لحن کتاب رسمی است.

 

آموزش (درسنامه)

در مورد درسنامه کتاب هندسه دهم میکرو گاج باید گفت کاملا مختصر است و خیلی نکته وار مفاهیم درسی را بیان می کند، در عوض بلافاصله بعد از تدریس هر بخش حدودا 10 تا 20 تست مرتبط با آن بخش مطرح شده است. خب این نوع تدریس، تدریس مرسوم کتاب های میکروطبقه بندی می باشد و البته کاملا کنکوری و با هدف آماده سازی برای کنکور است.

اما این نوع تدریس در پایه به خصوص برای درسی مانند هندسه چندان مناسب نیست، به خصوص که در قسمت تست ها هم تمرکز اصلی بر تست های کنکور است و مولف بیشتر سعی کرده مشابه این تست ها را مطرح بکند. خلاصه اینکه دانش آموز ابتدا باید درس را به طور کاملا عمیق در کلاس یا به کمک کتاب های دیگر فرا بگیرد، سپس از کتاب هندسه دهم میکرو گاج به عنوان منبع تستی برای کنکور استفاده کند.

توجه شود که با توجه به سطح تست های داخل کتاب، این کتاب برای آمادگی کنکور مناسب است و برای سایر آزمون های آزمایشی شاید چندان مناسب نباشد. مخاطبان این کتاب دانش آموزان پایه دوازدهم ریاضی آینده که کنکور دارند، هستند. کتاب کاملا تستی و نکته وار نوشته شده که برای کنکور مناسب می باشد. تعداد زیاد تست ها از نکات مثبت این کتاب اما کم بودن توضیحات و سطحی بودن درسنامه شاید نکته منفی کتاب باشد. بخصوص فصل 4 که نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

درسنامه در ظاهر کتاب را پوشش داده است، اما خیلی نکته وار و سریع. تمارین کتاب درسی بعضا به صورت تست آورده شده ولی کاملا مشخص است که کتاب هندسه دهم میکرو گاج با هدف توضیح و بسط مطالب کتاب درسی نوشته نشده بلکه فقط هدف کتاب کنکور بوده است. مخاطب این کتاب بیشتر دانش آموزان کنکوری هستند نه دانش آموز دهمی. مخاطب درسنامه کسی است که به درس مسلط است و میخواهد تعداد زیادی تست برای کنکور حل بکند.

 

تست (تمرین)

کتاب هندسه دهم میکرو گاج سوالات تشریحی ندارد اما تعداد نسبتا زیادی سوالات تستی بعد از هر بخش از آموزش گرد آوری شده است که تعداد زیادی از آنها سوالات کنکور سال های گذشته است و مابقی نیز مشابه با همین سوالات طراحی شده اند. این مطلب قطعا جزء نکات مثبت کتاب است اما با توجه به اینکه از سری کتاب های درسی جدید تاکنون کنکوری طراحی نشده است، لذا بهتر است کمی سوالات تالیفی و متفاوت با سبک کنکور های گذشته طرح شود تا دانش آموزان برای برخورد با هر شرایطی آماده باشند.

تستها دارای ترتیب مناسبی از نظر آموزشی هستند از آسان به سخت و مثل تمام کتابهای گاج هر فصل به چند بخش تقسیم شده و در انتهای هر بخش تعداد نسبتا خوبی تست آورده شده است. همانطور که قبلا گفته شد، این کتاب برای دانش آموزان کنکوری مناسب است اما اگر قبل از مطالعه ی این کتاب ، از کتاب درسی و یا یک کتاب کمک آموزشی دیگر در جهت آموزش استفاده شود، برای همه میتواند مناسب باشد. گرچه به نظرم این خیلی آرمانی است که در پایه دهم دانش آموزی سه منبع برای هندسه مطالعه کند.

نشر
گاج
نویسندگان
علی منصف شکری , محمد رضا حسینی فرد
تاریخ چاپ
1400 و 1401
قطع
رحلی
نوع جلد
شومیز براق
شابک
9786220304517
وزن
488 گرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...