کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم انتشارات خیلی سبز

چاپ 1401

از {{model.count}}
تعداد
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نشر: خیلی سبز
  • نویسندگان: معصومه سعیدی , مهرناز صادقی , ریحانه شعبان زاده ,...
  • سال چاپ: 1401
  • قطع: رحلی
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
آماده ارسال ناموجود
156,000
52%
75,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز با درس‌نامه کامل و پرسش‌های متنوع ازجمله کتاب‌هایی است که با هدف گرفتن نمره امتحانی پایان‌ترم تألیف شده است. فهرست کتاب شامل عناوین فصل‌های کتاب علوم نهم می‌باشد که در انتهای فصل هفتم و پانزدهم آزمون‌های نیم سال اول و دوم درج ‌شده است که اگر سایر عناوین تیترهای هر فصل در فهرست قرار می‌گرفت اطلاعات کامل‌تری به دانش‌آموز برای مطالعه مبحث مورد نظر داده می‌شد. در ادامه به بررسی این کتاب می پردازیم.

مباحث و مطالب هر فصل با دقت و منظم منطبق با اصول علمی و آموزشی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. با توجه به درس‌نامه مفصل و قرار دادن سؤالات متنوع در انتهای هر درس می‌توان اظهار داشت که نویسنده به وعده‌های خود در اخذ نمره 20 توسط دانش‌آموز جامه عمل پوشانده است. قبل از خرید اینترنتی کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز ادامه این مطلب را بخوانید.

آموزش (درسنامه)

از بارزترین ویژگی‌های درس‌نامه کتاب ماجراهای من و درسام علوم 9 تقسیم‌بندی هر فصل به دو بخش مجزا است. به این صورت که پس از پایان هر بخش پرسش‌های متنوع ازجمله جای خالی، صحیح و غلط و … قرار گرفته و در ادامه بخش دوم درس‌نامه و به همین ترتیب پرسش‌های آن ذکرشده است. مؤلف با لحنی رسمی و گاهی صمیمی به ساده‌ترین شکل ممکن که برای دانش‌آموز قابل‌درک است به توضیح و تفسیر مطالب درسی می‌پردازد.

درس‌نامه شامل همه مطالب کتاب درسی اعم از نکات ریز و درشت نهفته در متن، فعالیت‌ها، آزمایش کنید ها و همچنین برخی مطالب پایه‌ای و کلیدی است که در قالبی منظم و در حجمی مشخص و معقول تألیف شده است. مخاطب درس‌نامه را اغلب دانش‌آموزانی تشکیل می‌دهند که به دنبال فراگیری دقیق مباحث طبقه‌بندی‌ شده کتاب درسی به همراه استحکام پایه تحصیلی حال حاضر خود هستند.

تفسیر و توضیح کامل مطالب کتاب درسی در بخش‌های اول و دوم هر فصل، خارج نشدن درس‌نامه از مباحث درسی و عدم درج مطالب زائد و اضافی نقش مؤثری در یادگیری دانش آموزان خصوصاً با سطح علمی ضعیف و متوسط دارد. به نظر می‌رسد بیشتر تمرکز مؤلف در عمق دادن به مطلب باشد و برنامه‌ای برای آموزش نکات تستی ندارد. بیان مباحث از روی شکل، جمله‌بندی کوتاه و مختصر و نمایش موضوعات با فلش از دیگر ویژگی‌های درس‌نامه می‌باشد. به‌عنوان‌مثال قوانین نیوتن در فصل حرکت درمجموع در چند جمله دو الی سه‌ کلمه‌ای جامع و کامل خلاصه ‌شده است.

توضیحات درس‌نامه ماجراهای علوم نهم خیلی سبز برای پاسخ‌گویی به سؤالات انتهایی هر بخش کافی است اما اگر در پرسش‌نامه مقداری از نمونه سؤالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته به‌طور موردی در بین سؤالات تألیفی قرار داده می‌شد هم دانش‌آموز با سؤالات امتحانات نهایی آشنایی پیدا می‌کرد و هم از نکاتی که درون سؤالات قرار داشت می‌توانست استفاده مفید را داشته باشد. همچنین وجود مثال‌ها و پاسخ‌های آن‌ها در درس‌نامه و تفکیک مباحث درسی از یکدیگر باعث افزایش تمرکز و عمق یادگیری مطلب می‌شود.

 

تست (تمرین)

در ادامه هر بخش از درس‌نامه کتاب ماجراهای من و درسام علوم نهم خیلی سبز (هر فصل دارای دو سری سؤال تفکیک‌ شده است) سؤالات تألیفی ترکیبی در تیپ‌های مختلف قرار دارد که در برخی از بخش‌ها سؤالات چهارگزینه‌ای نیز دیده می‌شود. سؤالات اغلب در حد کتاب درسی و در قالب امتحانات نهایی تألیف شده بطوریکه وجود سؤالات ساده، متوسط و مفهومی به‌طور منظم در بین پرسش‌ها مشهود است. در انتهای کتاب، پاسخ‌نامه تشریحی تمام سؤالات قرار دارد که به‌طور کامل و مفصل به توضیح و آنالیز سؤالات می‌پردازد. وجود شکل‌های مختلف در درس‌نامه و طرح سؤال از آن در پرسش‌نامه از دیگر نکات مثبت کتاب است.

همان‌طور که در مقدمه ذکر شد هدف اصلی تألیف کتاب پاسخ به امتحانات نهایی و ارتقای نمره تحصیلی دانش‌آموز در پایه نهم است درنتیجه تست ها در بین سؤالات اهمیت چندانی ندارند، بنابراین مؤلف کمتر بر روی آن‌ها و همچنین تست های فراتر از کتاب درسی تمرکز کرده است. با این تفاسیر نکات تستی و کنکوری نیز در پاسخ‌نامه جایی ندارند.

مخاطب سؤالات می‌تواند هر دانش‌آموز با سطوح علمی مختلف می‌باشد که پس از مطالعه مفصل و کامل درس‌نامه قادر به پاسخ‌گویی به سؤالات است. در بین سؤالات پرسش‌های مفهومی و ترکیبی وجود دارد که می‌تواند ذهن دانش‌آموز را در فهم عمیق‌تر مسائل به چالش کشیده و درک مباحث را آسان‌تر می‌سازد.

پاسخ‌نامه تشریحی با توجه به نوع سؤال (جای خالی، حل کردنی، تستی و….) به تجزیه‌وتحلیل آن می‌پردازد. معمولاً سؤالات صحیح و غلط و جای خالی به‌خوبی تفسیرنشده و پاسخ‌های تک‌کلمه‌ای دارد اما سایر سؤالات مانند سؤالات حل کردنی بخش‌های فیزیک و توضیحات شیمی ازجمله مدل اتمی بور و پیوندهای کووالانسی به‌خوبی تجزیه‌ و تحلیل شده‌اند. روش‌های حل سؤالات در درس‌نامه شباهت زیادی با روش‌های حل سؤالات پاسخ‌نامه تشریحی دارد بطوریکه بسیاری از پاسخ‌ها عیناً در درس‌نامه وجود دارند، به‌عنوان‌مثال اغلب شیوه‌های پاسخ به سؤالات فصل حرکت و ماشین‌ها عیناً در پاسخ‌نامه وجود دارد با این تفاوت که اعداد تغییر کرده است.

نشر
خیلی سبز
نویسندگان
معصومه سعیدی , مهرناز صادقی , ریحانه شعبان زاده , زهرا حسن زاده
سال چاپ
1401
قطع
رحلی
نوع جلد
شومیز
شابک
9786004125536
وزن
474 گرم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...