بازی فکری مدل عجایب هفتگانه معماران 7Wonders Architects

از {{model.count}}
تعداد
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • وزن: 1620 گرم
  • ابعاد: 30 در 23
  • تعداد نفرات بازی: 2 تا 7 نفر
  • رده سنی: 8 سال به بالا
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
آماده ارسال ناموجود
365,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

عجایب هفتگانه معماران (7Wonders Architects) در این بازی فکری دورهمی-خانوادگی بازیکنان در تلاشند تا عجایب هفتگانه خود را زودتر از سایر بازیکنان بسازند. بازیکنان در نوبتشان  یک کارت را از بین سه انتخاب خود یعنی دسته کارت های بازیکن سمت چپ ، راست و یا مرکز میز انتخاب کرده و پیش روی خودشان می گذارند.قابلیت کارت ها عموما منابع مورد نظر برای تکمیل عجایب هفتگانه  ، قدرت نظامی ، ساختن سازه های علمی و یا کارت های فرهنگی را در اختیار شما می گذارند.

روند بازی

بازیکنان در نوبتشان یک به یک از بین سه انتخاب خود یه کارت برداشته و آنرا پیش روی خودشان می گذارند در صورتی که کارت های با حاشیه زردرنگ و یا خاکستری رنگ را بردارند می توانند عجایب هفتگانه خود را با توجه به یکسان و یا متفاوت بودن منابع مورد نیاز طبقه مورد نظر از عجایب هفتگانه خود  تکمیل کنند و کارت های منابع استفاده شده را به بانک بازی برگردانند. در صورت انتخاب کردن کارت های آبی رنگ اتفاق خاصی نمی افتد و فقط عدد امتیاز نوشته شده برروی کارت های آبی به عنوان امتیاز برای آن بازیکن در امتیاز شماری پایانی لحاظ می شود. در صورتی که برروی کارت آبی رنگ علامت گربه پیشگو باشد آن بازیکن فورا مهره گربه را برداشته و در صورتی که تا نوبت بعدی این مهره پیش آن بازیکن بماند می تواند کارت روی دسته کارت های مرکز میز را دیده و انتخاب کند که آن را بازی کند یا نکند.کارت های سبز رنگ نماد سازه های علمی را دارند که برروی هر کدام از آن یک علامت مشخص از سازه مورد نظر هست زمانی که باریکنی با بازی کردن کارت سبز رنگ به دو علامت یکسان یا سه علامت متفاوت دست پیدا کند می تواند یکی از توکن های علمی مرکز میز را بردارد و از قابلیت و یا امتیاز آن در باری بهره مند شود.کارت های با حاشیه قرمز رنگ سپر های نظامی را به همراه دارند که برروی برخی از آن ها علامت شیپور جنگی است در صورت انتخاب شدن آن کارت توسط بازیکنی به تعداد مشخصی شیپور جنگی  رو می شود  و زمانی که اخرین شیپور جنگی رو شود جنگ شروع می شود و بازیکنان قدرت نظامی خود را با همسایه های خود مقایسه می کند و در صورت بیشتر بودن سپر جنگی سه امتیاز برتری جنگی از آن همسایه بدست می آورد.

اجزاء بازی عجایب هفتگانه معماران

235 کارت (با 8 “پُشتِ کارت” مختلف) / 7 “شگفتی” (هر کدام شامل 5 قطعه)
7 “جاکارتی” / 8 محفظه‌ی  پلاستیکی / 15 توکن پیشرفت / 6 توکن برخورد
28 توکن پیروزی نظامی / 1 “توکن گربه” و پایه‌اَش / این کتابچه‌ی راهنما

شما تنها یک هدف دارید:
یک “شگفتی” عظیم خلق کرده
و نشانِ خویش را بر پیشانی تاریخ حک کنید!
میراث شما در خطر است!

یک “شگفتی” عظیم خلق کرده و نشانِ خویش را بر پیشانی تاریخ حک کنید!
“عجایب هفت‌گانه: معماران”، یک بازی سُرعتی است، با قوانین ساده و استراتژی‌های متنوّع.

1) یک کارت انتخاب کنید (از بین 3 کارتِ موجود).
2) کارت را بازی کنید (پیشِ روی خودتان بگذارید).
3) از قابلیت کارت استفاده کنید برای ساخت “شگفتی”تان، مُکاشفات علمی یا جنگ با همسایگان‌تان!

نگاهی به رَوند و هدف بازی
بازی “عجایب هفتگانه: معماران”، در چند نوبت انجام می‌شود؛ در نوبت‌تان، یکی از 3 کارتِ موجود را انتخاب کنید؛ این کارت‌ها، نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌هایی مختلف‌اَند که در جمع‌آوریِ مصالح و موادّ اوّلیه برای ساختِ “شگفتی”تان، مُکاشفات علمی و حتی جنگ با همسایگان‌تان، به شما کمک می‌کنند!
بازی، با تکمیلِ نخستین “شگفتی” به پایان می‌رسد؛ بیش‌ترین امتیازات را کسب کنید تا برنده‌ی بازی باشید!

آماده‌سازی بازی عجایب هفتگانه معماران

برای هر بازیکن
1) یکی از “پَک”ها را انتخاب کرده (یا به شکل تصادفی برداشته) و 5 قطعه‌ی “شگفتی”، “جاکارتی” و کارت‌های خود را از آن خارج کنید.
2) هر شگفتی، شاملِ 5 قطعه -با یک طرفِ “در دست ساخت” و یک طرفِ “ساخته‌شده”- است. قطعات شگفتیِ خود را با توجه به دیاگرامِ روی پَک، به شکلی کنار هم بچینید که طرفِ “در دست ساخت”شان “رو” باشد.
3) کارت‌های خود را بُر زده و -به‌رو- در جاکارتی گذاشته و جاکارتی را بین خود و نفر سمت چپ‌تان بگذارید.

برای همه‌ی بازیکنان، در وسط میز بازی
4) کارت‌های عمومی را -به‌پُشت- بُر زده و “دک مرکزی” را تشکیل بدهید (“دک”: مخفّفِ “دسته کارت”).
5) در کنار دک مرکزی، مقداری فضا برای کارت‌های سوخته در نظر بگیرید؛ کارت‌های سوخته -به‌رو- در این قسمت گذاشته می‌شوند.
6) توکن‌های پیشرفت را -به‌پُشت- بُر زده و ستون پیشرفت را تشکیل بدهید. 3 توکن بالاییِ ستون را برداشته و در کنار ستون، “رو” کنید.
7) بر اساس جدول داخل دفترچه، تعدادی از توکن‌های برخورد را برداشته و به شکلی که طرفِ “صلح”شان “رو” باشد، در وسط میز بازی بگذارید. بقیه‌ی توکن‌های برخورد را به جعبه‌ی بازی برگردانید.
8) توکن‌های پیروزی نظامی را در وسط محوطه‌ی بازی بگذارید.
9) در آخر، “توکن گربه” را در وسط میز بازی بگذارید.

روند کلی نوبت
بازی در چند نوبت انجام می‌شود؛ اوّلین نوبت را جوان‌ترین بازیکن بازی کرده و سپس بازی، در جهت ساعت‌گرد ادامه پیدا می‌کند.
در نوبت‌تان، یکی از 3 کارتِ موجود (در دسترس) را انتخاب کنید:
– کارت بالاییِ دکِ سمت چپ‌تان… یا
– کارت بالاییِ دکِ سمت راست‌تان… یا
– کارت بالایی دک مرکزی.
کارت انتخابی‌تان را پیشِ روی خود و در کنار “شگفتی”تان بگذارید.
بسته به کارت‌ها و توکن‌هایی که دارید، عملیات مختلفی را که در پایین شرح داده شده، به هر ترتیبی که خواستید، انجام دهید.
وقتی که نتوانید عملیات دیگری انجام بدهید، نوبت‌تان تمام شده و نوبت به نفر سمت چپ شما می‌رسد.
نکات مهم:
– هر کدام از دک‌ها که خالی شود، تا پایان بازی خالی می‌ماند!
– کارت‌های هم‌رنگ‌تان را طوری روی هم بگذارید که “نمایه”ی آن‌ها دیده شود .

پایان بازی
هر گاه بازیکنی موفّق به تکمیلِ “شگفتی” خود شود، در پایان نوبتِ او، بازی به پایان می‌رسد.
مجموع امتیازات خود را حساب کنید؛ با شمردنِ همه‌ی امتیازات (نشان‌های پیروزی) روی:
– قطعاتِ ساخته‌شده‌ی “شگفتی”تان،
– مُهره‌ی گربه (اگر در اختیارِ شماست!)،
– کارت‌های آبی،
– توکن‌های پیروزی نظامی و
– توکن‌های پیشرفت.
بازیکنی که بیش‌ترین امتیازات را داشته باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود!
در صورت تساوی، بازیکنی که بیش‌ترین قطعات را تکمیل کرده باشد، برنده خواهد بود. اگر تساوی باز هم برقرار بود، بگذارید همان‌طور برقرار بماند!!

بازی 2 نفره
تنها تغییری که در بازی 2 نفره روی می‌دهد، این است که در هنگام تعیین نتیجه‌ی جنگ، اگر نسبت به رقیب، سپرهای بیش‌تری داشته باشید، 1 توکن پیروزی نظامی و اگر تعداد سپرهای‌تان دو برابرِ سپرهای رقیب (یا بیش‌تر) باشد، 2 توکن پیروزی دریافت می‌کنید.
نکته: اگر رقیب، هیچ سپری نداشته باشد، و شما 2 سپر (یا بیش‌تر) داشته باشید، شما 2 توکن پیروزی دریافت می‌کنید.

قدرت‌های “شگفتی‌ها”
اسکندریه (فانوس دریایی اسکندریه): کارت بالاییِ یکی از دک‌ها را -به انتخاب خودتان، از هر کجای میز بازی- برداشته و پیشِ روی خود بگذارید.
اِفه‌سوس (معبد آرتِمیس): کارت بالاییِ دک مرکزی را برداشته و پیشِ روی خود بگذارید.
بابیلون (باغ‌های معلّق بابِل): یکی از 4 توکن پیشرفتِ موجود (در دسترس) را انتخاب کرده و پیشِ روی خود بگذارید.
رودِس (مجسّمه‌ی غول‌پیکرِ رودِس): 1 سپر به مجموع سپرهای‌تان اضافه کنید.
هالیکارناسوس (مقبره‌ی هالیکارناسوس): 5 کارت بالاییِ دک سمت چپ یا سمت راست‌تان را بردارید؛ یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و پیشِ روی خود بگذارید؛ 4 کارت دیگر را به همان دک برگردانده و دک را دوباره بُر بزنید.
اُلمپیا (تندیس زئوس در اُلمپیا): کارت‌های بالاییِ دک سمت چپ و دک سمت راست خود را برداشته و پیشِ روی خود بگذارید.
جیزه (هرم بزرگ جیزه): این شگفتی، قدرت ویژه‌ای ندارد؛ در عوض، امتیازات بیش‌تری نصیبِ بازیکن می‌کند!

وزن
1620 گرم
ابعاد
30 در 23
تعداد نفرات بازی
2 تا 7 نفر
رده سنی
8 سال به بالا
زمان تقریبی
30 دقیقه

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...