کتاب کار فارسی ۱ پایه دهم خیلی سبز

کتاب کار فارسی ۱ پایه دهم خیلی سبز

از {{model.count}}
تعداد را بنویسید. بیش‌تر از 0 بنویسید. کم‌تر از {{item.product.variant.max + 1}} بنویسید.
نوع
ویژگی‌های محصول
  • گارانتی: سلامت فیزیکی
  • وزن: 437 گرم
  • مشخصات: کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز وزن 269 گرم انتشارات خیلی سبز مقطع تحصیلی متوسطه دوم پایه و رشته تحصیلی دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسان... درس های مرتبط فارسی دهم مولف (مولفان) امیر افضلی قطع کتاب رحلی تعداد صفحه 148 سال چاپ 1401 درسنامه کامل تست : ندارد نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی) دارد جنس کاغذ سفید تعداد جلد تک جلدی شابک 9786004121354
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
گارانتی گارانتی سلامت فیزیکی
ارسال رایگان بیش از 800,000 تومان ناموجود
98,000
20%
78,400 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

معرفی کتاب کار فارسی ۱ پایه دهم خیلی سبزکتاب کار فارسی ۱ پایه دهم مورد تایید آموزش و پرورشه. این کتاب درسنامه خیلی کاملی داره و بعد خوندن درسنامه میتونین به راحتی به سوال های داخل کتاب پاسخ بدین و با تمرین و تکرار تمام اطلاعات رو توی ذهنتون ثبت کنین. دانش آموزای پایه دهم میتونن ازین کتاب نهایت استفاده رو ببرن.

کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز

چکیده

هدف تألیف فارسی دهم سری کار از انتشارات خیلی سبز، آماده ساختن دانش آموزان پایه دهم برای کسب نمره خوب و فهمیدن ایرادات و نقطه ضعف شان است. این کتاب به صورت درس به درس در هشت فصل مطابق کتاب درسی در سه قلمرو ادبی، فکری و زبانی با طرح سوالات متنوع، سطح تسلط و سواد دانش آموزان را محک می زند. در این کتاب خبری از درس نامه آنچنانی نیست، تنها نوشته هایی در کادر با رنگ متفاوت قرار گرفته است تا نتوان این کتاب را بدون درسنامه در نظر گرفت. لحن کتاب نیز رسمی می باشد. در ادامه به بررسی کتاب کار فارسی 10 ام خیلی سبز اثر امیر افضلی می پردازیم.

کتاب کار ادبیات فارسی دهم خیلی سبز طراحی روی جلد بسیار خوبی دارد و انتخاب آبی کم رنگ زیبایی خاصی به آن بخشیده است. فونت انتخابی متن در صفحه های سفید با طراحی و جداسازی قلمروها حس خوبی به خواننده انتقال می دهد. کیفیت صحافی برای یک کتاب کار که دانش آموز تمام سال با آن سر و کار دارد بسیار عالی انجام شده است. خط کشی هایی که در صفحات کتاب وجود دارد پاسخ گویی به سوالات را راحت تر کرده و منجر به منظم تر شدن نوشته ها می گردد.

در نهایت می توان گفت کتاب کار فارسی 10 ام خیلی سبز دارای سوالات تشریحی فراوان اما بدون پاسخنامه است. حجم این کتاب 148 صفحه ای با وجود 512 سوال تشریحی در آن متناسب است. انتخاب این کتاب بیشتر مشروط بر نظر معلمین عزیز است تا دانش آموزان. به این علت که دانش آموز پس از پاسخ دادن به سوالات نمی داند که درست پاسخ داده است یا غلط. اما اتمام این کتاب زیر نظر معلم در طول سال می تواند موفقیت دانش آموز را در آزمون های تشریحی و تثبیت بهتر مباحث به همراه داشته باشد. قبل از خرید اینترنتی کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز ادامه مطلب را بخوانید.

آموزش (درسنامه)

کتاب کار فارسی 1 خیلی سبز در هشت فصل با سه درس دقیقاً مطابق با کتاب درسی و با تقسیم بندی قلمروهای زبانی، ادبی و فکری ارائه شده است که در آن نشانی از درس نامه مجزا و کامل نیست و تنها به مطرح کردن سوال برای محک زدن دانش آموز پرداخته شده است. در قلمرو زبانی که محور آن واژگان متن کتاب درسی هستند، این کتاب با مطرح کردن سوال، واژگان مهم درس را در ذهن تثبیت می کند و هیچ متن آموزشی در آن دیده نمی شود.

در قلمرو ادبی که به آرایه های ادبی اختصاص دارد، قبل از مطرح شدن سوالات، در کادری با رنگی متفاوت مطالبی نوشته شده است اما نمی توان آن را درسنامه در نظر گرفت. به همین دلیل دانش آموزان قبل از بررسی این قلمرو باید به مطالب کتاب درسی مسلط باشند و حتماً توسط دبیر آموزش دیده باشند. قلمرو فکری، قلمرویی است که مفاهیم مهم هر درس در آن مورد تحلیل و بررسی شده است. در این بخش، مطالب در قالب جدول دو ستونه قرار گرفته اند که در سمت راست آن مفاهیم مهم و در ستون سمت چپ نمونه هایی برای آن مفهوم آورده شده است.

هرچند کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز رویکرد کنکوری ندارد اما از نظر تمرین و سوالات تشریحی دست دانش آموز پایه دهم را به شرط مطالعه کامل کتاب، پُر می کند. انتخاب لغات خوب جهت آموزش و نپرداختن بیهوده به مطالب کم اهمیت در این درسنامه های کوچک و جمع و جور، از ویژگی های مثبت این کتاب است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت کتاب تنوع و تعدد سوالات با کیفیت علی الخصوص در بخش قلمرو ادبی است.

تست (تمرین)

در کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز، تست جای خود را به سوالات تشریحی داده است. البته در قامت کتابی که هدف آن امتحان تشریحی است امری بسیار معقول و طبیعی است. در هر قلمرو، بطور میانگین 8 سوال مطرح شده است. این 8 سوال در خود دارای چندین سوال دیگر است که برای مسلط شدن دانش آموزان در مبحث طرح شده در هر درس، کافی به نظر می رسد. تنوع سوالات امتحان های تشریحی مسلما مانند کنکور نیست و به همین علت سطح تنوع سوالات پایین است.

عدم داشتن پاسخ نامه قطر و وزن کتاب کار فارسی 10 خیلی سبز را کم کرده، اما استفاده و انتخاب این کتاب را مشروط و منوط بر انتخاب معلم و همکاری آن کرده است. یعنی اگر معلم سوالات کتاب را در کلاس درس حل نکند دانش آموزی که با سوالات این کتاب خود را محک زده نمی داند پاسخ هایش درست است یا غلط و حل تمارین این کتاب کاری بیهوده خواهد بود.

یک سری نمونه سوال پایانی نیم سال اول در صفحات میانی و یک سری نمونه سوال امتحان پایانی نیم سال دوم نیز در صفحات آخر کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز آورده شده اند، اما این آزمون ها نیز پاسخ نامه ای ندارند. تعداد این آزمون ها می توانست بیشتر باشد تا دانش آموزان با حل سوالات بیشتر برای امتحانات پایان ترم آماده باشند. در مجموع تنوع و تعدد سوالات طرح شده در این کتاب برای پایه دهم مطلوب است.

گارانتی
سلامت فیزیکی
وزن
437 گرم
مشخصات
کتاب کار فارسی دهم خیلی سبز
وزن
269 گرم
انتشارات خیلی سبز
مقطع تحصیلی متوسطه دوم
پایه و رشته تحصیلی دهم ریاضی, دهم تجربی, دهم انسانی
درس های مرتبط فارسی دهم
مولف (مولفان) امیر افضلی
قطع کتاب رحلی
تعداد صفحه 148
سال چاپ 1401
درسنامه کامل
تست : ندارد
نمونه سوال تشریحی (یا امتحان نهایی)
دارد
جنس کاغذ سفید
تعداد جلد تک جلدی
شابک 9786004121354

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...