کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز

از {{model.count}}
تعداد را بنویسید. بیش‌تر از 0 بنویسید. کم‌تر از {{item.product.variant.max + 1}} بنویسید.
نوع
ویژگی‌های محصول
  • گارانتی: سلامت فیزیکی
  • وزن: 1220 گرم
  • دسته بندی: آموزش, تست
  • مقطع تحصیلی: متوسطه دوم
فروشنده فروشنده: عرش تحریر
گارانتی گارانتی سلامت فیزیکی
ارسال رایگان بیش از 800,000 تومان ناموجود
265,000
20%
212,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

نقد و بررسی

آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز


مقدمه

کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز یک مرجع کامل برای پاسخگویی به تمام تست های مبحث گسسته و آمار و احتمال در کنکور است و نیاز تمام دانش آموزان برای یادگیری تمام مباحث این قسمت ها را برآورده می کند. از جنبه های مثبت این کتاب این است که مباحث مربوط به این درس را که در دو فصل آخر ریاضی دهم (شمارش بدون شمردن و احتمال) آمده است به طور کامل پوشش می دهد و آن ها را در فصل های 2 و 7 کتاب گنجانده است تا دانش آموزان مجبور نباشند برای مطالعه آن مباحث به کتاب های سال دهم یا مراجع دیگر رجوع کنند. چیدمان فصلهای کتاب تقریبا منطبق بر کتاب درسی است. فقط فصلهای 3 و 4 کتاب آمار و احتمال در یک فصل آمده است و قسمت استدلال ریاضی که در کتاب گسسته در نظریه اعداد گفته شده به صورت یک فصل جداگانه بررسی شده است. کتاب لحنی تقریبا صمیمی و روان دارد.

 

آموزش (درسنامه)

در آغاز اغلب درسنامه های کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز، ابتدا مقدمه ای ساده و روان مرتبط با آن مبحث آورده شده است، تا ذهن دانش آموزان را برای یادگیری مطلب آماده تر کند که این مقدمه ها کوتاه ، صمیمی و بسیار ساده هستند و سعی شده است تا حد امکان روزمره و قابل لمس باشند. تنه اصلی درسنامه هم تقریبا همین گونه است و مولف در آنها با زبانی ساده و روان مطالب را منتقل می کند. در بسیاری از موارد احساس می کنید سر کلاس استاد هستید و به مطالب درسی گوش می دهید. این سادگی و قابل فهم بودن درسنامه باعث می شود که هر دانش آموزی (ضعیف تا قوی) بتواند به طور کامل از درسنامه بهره ببرد.

با اینکه کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز یک کتاب تست است و انتظار می رود درسنامه ها خلاصه و نکته ای باشند و به تدریس کامل و توضیح و تشریح مسائل نپردازند، ولی اصلا این چنین نیست. حجم درسنامه ها کاملا منطقی و معقول است و همه نکات لازم در آنها ذکر شده است. از نکات مثبت درسنامه حل کردن تستهای فراوان در آن ها است. به طور کلی آموزش با مثال و تست است که یادگیری را بهبود می بخشد. انتخاب تست های درسنامه هم بسیار عالی و دقیق انجام شده است. مثال ها و تست های اول ساده تر و تست های بعدی کمی سنگین تر در نظر گرفته شده اند.

سبک نوشتن درسنامه کاملا منطبق بر کتاب درسی و کنکور سراسری است و در اکثر موارد مولف از مسیر کنکور خارج نشده است. نکات زاید در کتاب به چشم نمی خورد. فقط در برخی موارد، مطالب یا نکات اضافی آورده شده است که یادگیری آنها برای دانش آموزان متوسط و قوی بسیار مفید است. درسنامه ها به گونه ای هستند که اگر به طور کامل آن ها را یاد بگیرید دیگر مشکلی در حل تست های کتاب و کنکور نخواهید داشت. پیشنهاد می شود حتی اگر درس را بلد هستید مطالب درسنامه را بخوانید.

 

تست (تمرین)

تست های کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز فوق العاده هستند. تفکیک ریز به ریز موضوعات در هر بخش و آوردن تست های بسیار مناسب در هر زیر موضوع از خصوصیات عالی این کتاب است. از این نظر به مقدار زیادی کتاب شبیه سایر کتاب های دارای تست های میکروطبقه بندی است. هر تست با هدفی گذاشته شده است و از آوردن تستهای فراوان و زاید خودداری شده است. تعداد تست ها در هر مبحث به اندازه است. به گونه ای که کاملا پاسخگوی نیاز های یک دانش آموز کنکوری است. ترتیب تست ها همانند روند آموزشی درسنامه است و این مطابقت باعث راحت بودن دانش آموزان با تست ها می شود، به طوری که هر شخص پس از پایان تست ها سواد تقریبا کامل و خوبی از مباحث دارد و می تواند در آزمون های آزمایشی مختلف خوب عمل کند.

تست ها به گونه ای هستند که باید در طول سال آن ها را به تدریج پاسخ داد و به ترتیب کتاب پیش رفت. ولی اگر وقت کافی ندارید یا برای کنکور سراسری اهمیت کمتری قائل هستید، می توانید تست های رنگی مشخص شده در کتاب را حل کنید. در این تست ها تمامی موضوعات به طور تقریبا کاملی گنجانده شده اند. از هر 10 تست تقریبا 2 تست رنگی است. یعنی میتوان با حل کردن تقریبا یک چهارم تا یک پنجم تستها تمامی مطالب را تمرین کرد. در لا به لای تست ها از تست های کنکور سراسری هم استفاده شده است تا دانش آموزان دغدغه ای از این بابت نداشته باشند. برخی از تست ها ایده دار و چالشی و برخی سخت هستند که برای عده ای خاص گذاشته شده اند. پس تمامی دانش آموزان با هر سطحی به نوع خود می توانند از کتاب بهره ببرند. پاسخ های تشریحی کامل و روان است. در مواردی که نیاز به توضیح و یاداوری مطلب است همه گزینه ها بررسی شده اند. برخی نکات گفته نشده در درسنامه هم در بین پاسخ تست ها یافت می شود. در کل از نظر تست ها این کتاب بسیار قوی است.

گارانتی
سلامت فیزیکی
وزن
1220 گرم
دسته بندی
آموزش, تست
مقطع تحصیلی
متوسطه دوم
پایه و رشته تحصیلی
دوازدهم ریاضی, یازدهم ریاضی
درس های مرتبط
ریاضیات گسسته, آمار و احتمال یازدهم
مولف (مولفان)
عطا صادقی, مصطفی دیداری
قطع کتاب
رحلی
تعداد صفحه
576
سال چاپ
1401
درسنامه
کامل
تست
دارد
تعداد جلد
تک جلدی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...